joomla visitors

Företaget har firat 25 år.

Vi har sedan starten 1990 sålt utrustning för tidregistrering över hela landet. Vi började som återförsäljare för TimeLog´s PC-baserade utrustningar och Seiko stämpelur. Efter några år gick vi över till Amano, ett annat stort japanskt märke.

2009 skrev vi avtal med Suprema Inc. ett företag som specialiserat sig på biometriska lösningar. Allt ifrån fingerprint till Live scanners. De är globala ledare av biometri- och identifierings lösningar och har erövrat stora erkännanden bl.a. vid FBI där millioner anställda inom amerikanska regeringen dagligen använder Supremas biometriska lösningar. De är också underleverantör av biometri till många andra tillverkare bl.a. TimeLog som monteras i Israel.
Det är med stolthet vi är generalimportör för deras produkter som representerar framtidens lösning för tidregistrering och passage. 

Företaget kommer hela tiden ned nya produkter och det är alltid spännande att se vad som kommer härnäst.

Vi har nu fått löfte om utveckling av en jobbfunktion som kan följa upp projektkostnader och vi har därmed ett fullskaligt sortiment med moderna enheter för tidregistrering, jobb och access.

Världen förändras ständigt och vi med den. I takt med att attityder förändras och respekt för varandra och andras egendom minskar är det naturligt att det system vi saluför för närvaro även är väl förberett för access.

Tillträde till värdefulla och viktiga lokaler kan övervakas, begränsas och larmas från administratören.

När vi nu representerar detta system säger det sig självt att vi tar upp enheter för spårning av så gott som allting som är rörligt. 
Man kan spåra lastbilar, bussar, personbilar, MC, båtar och personer.
GPS Tracking saluför vi som direktförsäljning. Dessa produkter beställer Du som i en vanlig e-butik och betalar med kort. Moms och frakt ingår i priset.
Detta sortiment finner Du på http://gpsnordic.nu

Beställ gärna vårt nyhetsbrev så blir Du först att veta allt nytt som händer.

Visste Du att TimeReg Nordic kan vara en resultatenhet för Ditt företag.

Alla affärsmän vet hur svårt det kan vara att öka sin vinst. Det finns två vägar,

  • att öka intäkterna
    eller
  • att minska kostnaderna.

Att öka intäkterna kräver både planering och kostnader för en effektiv marknadsföring.
Att minska kostnader är enklare. Genom att vara uppmärksam på personalens rutiner kan en investering av ett stämpelur eller ett PC-system vara återbetald inom ett år.

Titta på några exempel vi tagit fram genom ett fiktivt tankesätt som tyvärr alltför ofta återfinns i verkligheten.

Ett nystartat företag med nyanställd personal har ofta personer med en lojal inställning till företaget.
Allt eftersom företaget ökar i omsättning och flera personer anställs minskar lojaliteten och de skrivna listorna får ”yvigare” gränser för tidangivelser. Ömsesidig flextid som tillämpas minskar ofta respekten för skrivna tider. En halvtimme på morgonen och en halvtimme på kvällen blir 20 timmar/månad eller 220 timmar på ett år. Med en timlön på 70 kr/tim blir det 15 400 kr. Då är priset för ett stämpelur för länge sedan passerat och steget till en PC-lösning är nära.

Försäljningsvillkor

Moms tillkommer på alla priser.
Frakt tillkommer vid leverans av stämpelur, 
Genom ett bra fraktavtal med DHL kan vi hålla oss till ett enda
fraktpris på 147 kr inkl. drivmedelstillägg exkl. moms.

PC-utrustning levereras fraktfritt
Fakturaavgift 45 kr

Vi reserverar oss för prisändringar på grund av  ex. -vis fraktkostnadsökningar och valutakursförändringar eller andra omständigheter uppkomna utanför vår kontroll.

Betalningsvillkor 
Stämpelur
20 dagar netto efter godkänd kreditprövning. 


PC-baserad utrustning
30 - 90 dagar netto efter godkänd kreditprövning
90 dagar kan delas upp i 3 delbetalningar med 1 var 30:e dag

Vid utebliven betalning debiteras lagstadgad påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. 
Vi förbehåller oss rätten att leverera mot postförskott/förskott.
Fullständiga uppgifter om faktura adress och ev. annan leveransadress skall anges vid beställning. 

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel..

Före leverans av PC-baserad utrustning

Vi vill båda att den investering Ni gjort i ett   tidregistreringssystem skall fungera från början. Det är därför viktigt att   Ni ser över arbetstider, scheman och bemanning så att vi kan hjälpas åt att göra   de inställningar som krävs före leverans
Nu går visserligen alla inställningar att ändra i efterhand och  några justeringar är oftast nödvändiga.
Dessutom levereras Biometriska system   med handledning på svenska. 

Vid installation av klient och servers programvara bör båda   installeras var för sig, serverdelen i en server och klientdelen i PC.
   
E
xpressinstallation
kan tillämpas där ingen server finns tillgänglig.  
Hela installationen kan då installeras i PC. 
Båda alternativen beskrivs i handledningen

Det är mycket enkelt att installera och handha BioStar. Det kan ändå finnas frågor man vill ha svar på. Ta gärna en titt på våra tutorials som beskriver olika steg i installation och handhavande.
Efter leverans lämnar vi 3 månaders fri support. Frågor till supporten besvaras inom 24 timmar.Skicka gärna ett e-postmeddelande med information om operativsystem, utrustning och felets art. Vi ringer därefter upp den person Ni angivit som kontaktperson.
Efter tre månader går det teckna ett supportavtal vars kostnad är   beroende av anläggningens storlek.

Före leverans av stämpelur
Stämpelur kan förberedas för olika arbetstider, luncher och övertid. De kan även markera avvikande tider som avser sen ankomst eller tidig hemgång. Dessa inställningar ingår i priset vid leverans men är olika mellan företag varför vi vill veta just Dina tider. Du kan sedan sätta upp stämpelklockan på väggen med bifogade fästmaterial, sätta kontakten i ett 220 V uttag och köra igång.
Vi levererar ingen manual med stämpelur. Var därför uppmärksam på hur Ditt nya stämpelur skall användas så att vi före leverans kan anpassa inställningarna för Ditt företag. Behöver Ni göra ändringar tveka inte att ringa oss för instruktion.
Det går fortare och blir ofta rätt från början istället för att vi skall bifoga handledning som misstolkas och leder till större skada än nödvändigt.

No products was added to comparison
Go to top

 

TimeReg Nordic, Björnstigen 16, 833 34 Strömsund, SWEDEN
Tel: +46(0)67010705, Mobil: +46(0)730 439394
Copyright©TimeReg Nordic 2015